Header AD

#2 - Használj elektronikus naptárat

Ismét vasárnap, tehát újabb bejegyzés következik. Ezúttal a naptár használatának fontosságáról.
Itt első sorban az elektronikus naptárhasználatról lesz szó, de ha te a fizikális naptárat preferálod, akkor is érdemes lehet elolvasnod a cikket, mert (talán) hasznos lesz.


Alapvetően marketinggel és webdesignal foglalkozom. Mostanában rengeteg szakmai könyvet olvasok elsősorban cégvezetőktől, cégvezetőkről akik arról mesélnek, hogy ők milyen módszerekkel igyekeznek egyszerűbbé és hatékonyabbá tenni a munkájukat. Azt kell, hogy mondjam, rengeteg egyezést találtam. Ezzel csak arra akartam rávilágítani, hogy pusztán józan paraszti ésszel is meg lehet találni azokat a lehetőségeket amelyek segítenek gördülékenyebbé tenni a mindennapokat. Magamnál és másoknál is azt vettem észre, hogy a hatékonyság és a stressz csökkentésének az alapja minden esetben a tervezés és a rend. Ezzel nem mondtam nagy megfejtést, viszont a kivitelezésben már lehetnek újdonságok. Szintén egy cégvezetőnél olvastam nagy bólogatások közepette a naptár hasznosságának fontosságát. Természetesen itt nem a klasszikus lapozgatós naptárra gondolok. Az is hasznos, de a hátránya, hogy sok helyet foglal, minden évben újat kell venni, ez pénzbe kerül, és nehezen kereshető. Életem során több helyen is tapasztaltam, hogy még nagyobb vagy jól menő cégnél is jelen van a naptár hiánya. Nem is értem, hogy hogy lehet így működni. Én személy szerint a Google naptárát használom, amely azért hasznos, mert elérhető a Gmail fiókomból, a telefonomon, a tabletemen, sőt még az otthoni központi számítógépről is. 

Természetesen a szolgáltatás ingyenes és elérhető amennyiben van Gmail fiókod.

A lényeg az, hogy mindent írj bele. MINDENT. Sokszor az ötleteimből is feljegyzek ide, mert a naptárat egy gombnyomással elérem, és ezeket az ötleteket igyekszem olyan időpontra rakni, amikor tudom, hogy lesz időm rajtuk gondolkodni. Mondjuk a hétvégékre, amikor egyébként is rendezem a soraimat.  


Első állomásként alapos tervezés kell.  De mit és hogyan? 

Nos, ami szerintem fontos és alapvető az, hogy lássuk előre a mindennapjainkat. Ez egy igazán basic dolog. Van aki ehhez határidőnaplót használ, van aki pedig valamilyen elektronikus eszközzel próbálja vezetni a dolgait. Korábban én is határidőnaplót használtam, hogy felírjam a teendőimet. Sok embernél a mai napig látom ezt a módszert. Természetesen ez is tökéletes, de azt gondolom mára kissé elavult. Ahogyan az már korábban írtam, én személy szerint a Google Naptárat használom. A fizikális határidőnaplóval szemben ez egy kicsit naprakészebbé teszi az embert. Legalábbis az én esetemben ez a tapasztalat. Amíg határidőnaplót használtam, addig egy csomó minden felett elsiklott a figyelmem. Felírtam, hogy mit ne felejtsek el, de ezeket a jegyzeteket rendszeresen elfelejtettem megnézni. Tehát ez a fajta tervezés nem volt túl hatékony, mert mindenről lemaradtam.  

  

Ezzel szemben a Google Naptár kifejezetten hasznos, hiszen az események előtt fél órával emlékeztet. Így mindig tudom mi lesz a dolgom fél óra múlva, hiszen csipog a telefonom, vagy az okos órám. Sokkal hatékonyabban lehet működni ezzel a módszerrel. Arról nem is beszélve, hogy könnyebben vissza kereshetőek bizonyos események.  

Az appot a Gmail fiókodból is eléred a profilképed melleti menüből. Egyébként pedig a következő linken:

A saját naptáramból GDPR okokból nem osztanék meg képernyőképeket, de számos a hassználtaot bemutató videót találsz a neten. (https://www.calendar.com/google-calendar-guide/👈




Az események létrehozásakor meg adhatom azt is, hogy miről fog szólni az esemény, jegyzetet, file-t vagy linket is tudok hozzá csatolni. Listát lehet készíteni például a heti bevásárláshoz. Ami külön hasznos, hogy helyszínt is megadhatok, így a naptáram azzal kapcsolatban is tud értesítést küldeni, hogy autóval, gyalog stb. mennyi ideig tart majd odaérni. Így biztosan nem kések el.  
  

Még egy  hasznos funkció, hogy személyeket is meghívhatok az eseményre, így nem csak nekem, hanem pl. az ügyfeleimnek is jelez a naptár, hogy hamarosan találkozónk van.  

  
Ismétlődő eseményeket is felvihetünk, így például a munkaidőmet szoktam rögzíteni, mert szeretem egyben látni a napjaimat. Vannak bizonyos standard események amiket felviszek, így mindig pontosan tudom, hogy mikor mi a teendőm. Pl.: Kuka kihúzása, munkaidő, esti sportolás. Olvasás, találkozó, tanítás stb. 

  
Ha előre megtervezed egy hetedet, akkor a te életed is könnyebb lesz. Csak tartanod kell magad hozzá. Általában egy hétre előre be szoktam írni a teendőimet, amit általában vasárnap teszek meg. Arra kell ügyelni, hogy ne hagyd, hogy egy random esemény keresztbe húzza a terveidet. Pl. Egy sörözés a kollégákkal, vagy hasonlók. Ha egy kicsit is eltérsz a rutintól, akkor csúszhat az egész heted. Amikor már jó ideje használod a naptárad, akkor természetesen már az idődet is könnyebben fogod menedzselni, könnyen át tudsz majd mozgatni dolgokat benne, de a lényeg, hogy a kezdetekkor, igyekezz tartani magad az ütemtervhez. Meglátod, egy hónap alatt megváltozik az életed. Nyugodtabb és kiegyensúlyozottabb leszel, mert előre tudod, hogy (nagyjából) mi fog történni a héten.  



Ha mégis változás áll be, ne felejtsd el átmozgatni az eseményt egy másik időpontra. Ami viszont nagyon fontos, hogy ne görgesd magad előtt a teendőidet, hanem végezd el a feladatot.  

Lehet külön jelzéseket adni az eseményeknek. Pl.: Színekkel jelölni őket. A fontos eseményeket és pirossal jelölöm. Ez azt jelenti, hogy ezeket nem módosíthatod és el kell végezni. A szabadidős vagy önképzős eseményeket sárgával jelölöm, Az ügyfelekkel, vagy saját fejlesztésekkel kapcsolatos dolgokat pedig lilával. A munkát pedig szürkével.



Ami izgalmasabbá teheti az eseményeket, az emoji-k használata. Az esemény címében elhelyezett emoji vicces és változatossá teszi a sok-sok teendőt.  

A naptárhoz be lehet állítani egy olyan funkciót, hogy minden reggel, mondjuk 5 órakor, emailben küldje el neked az aznapi teendőket. Így reggel az első dolgom az szokott lenni, hogy megnézem ezt az emailt. Így fel tudok készülni lélekben is a napra.  

Ma már egyre elterjedtebb az okos órák használata. Megfizethetőek lettek, és sok olyan funkciót tartalmaznak ami hasznos a mindennapokban. Számomra az elsődleges szempont az volt az okos óránál, hogy be lehet állítani melyik értesítést továbbítsa a telefon az órámra. Így természetesen a naptárat is beállítottam. Mindig az adott esemény előtt fél órával jelez a karórám. Nagyon kényelmes megoldás, sőt vezetés közben sem kell a telefonomért nyúlkálni, csak rápillantok a kijelzőre és már tudom is mi következik.  




Ha más eszközökön is be vagyok jelentkezve a fiókomba, akkor több helyre is megérkezik az értesítés. A tabletre, a Laptopra, az órára, az asztali gépre és bárhova ahova szeretném. Nagyon hasznos segítség, hogy tervezni tudjak és hogy biztos ne maradjon el semmi.  

Ezzel kapcsolatban vannak még további terveim, de arról később fogok írni, mert a projekt még jelenleg fejlesztés alatt áll...

Ennyit gondoltam mára, remélem találsz a számodra fontos információkat a cikkben. Nyugottan kérdezz akár kommentben is, vagy privátban. A egy megosztással támogatsz az külön köszönöm. 

Üdvözlette, Péter

U.I.:

Jövő héten találkozunk. Addig is ha gondolod írd meg mi az ami neked nehézséget okoz a minden napokban. 




Post a Comment

Post a Comment (0)

Previous Post Next Post