Header AD

5 "Time Management" tipp hogy felszámold a mindennapi káoszt!

Mit tegyek hogy ne legyen ilyen kaotikus az életem?

KÁOSZ!!!


Biztosan sokszor érzed azt, hogy teljes káosz az életed. Elcsúsztál a számlabefizetéssel, elkésel mindenhonnan, nem készültél a ZH-ra etc. Nos, hidd el nem vagy egyedül. Számtalan ember küzd azzal, hogy kicsúsznak a dolgok a kezei közül. Íme néhány "Time Management"tipp ami nekem segít, hogy rend legyen a káoszban:

1. Távolodj el a problémától

Ha azt veszed észre, hogy valami a fejedre nő, akkor próbáld meg objektívan szemlélni a problémát! Próbálj meg eltávolodni tőle és ha lehetőség van rá, akkor részfeladatokra szedni, és megszabni azt, hogy melyik részt mikor csinálod meg.


2. Prioritás

Tarts sorrendet a teendők és találkozók között!
Ha valaki megkeres azzal, hogy neki most azonnal kell valami, vagy hogy S.O.S. találkozzunk, akkor igen is merd megmondani, hogy most nem alkalmas. Régen magam is hajlamos voltam (még néha most is) Úgy rábólintani dolgokra, hogy nem tudtam belefér-e az időmbe. Mostanában rászoktam a heti tervezésre. Hidd el más is meg fogja érteni, hogy nem érsz rá. A hétvégén meg szoktam tervezni, hogy melyik nap mi a feladat a következő héten. Beírom, hogy mikor dolgozom, mikor vagyok suliban, és mikor tartok én órát. Zenekari próba, számla lejárata, vásárlás, részfeladatok, blogbejegyzés írása etc. Ez segít, hogy előre felkészüljek a feladatokra és tartható keretek közé tudjam szervezni.


3. Naplózás

Régen határidőnaplót használtam, ami jó volt, mert felírtam szépen a dolgaimat hogy ne felejtsem el. A baj csak az volt, hogy kellett volna még egy határidőnapló amibe azt írtam volna fel, hogy ne felejtsem el megnézni a határidőnaplómat. Aki használ határidőnaplót, az biztosan ismeri ezt a történetet. E probléma kiküszöbölésére digitalizáltam a teendők feljegyzését: Először meg kellett szoknom, de kiválóan tervezhető így az élet. A Google Calendar alkalmazást ajánlom erre a célra. Amint azt láthatod, a GeekCompass cikkekből, szeretem a Google termékeket, így kézenfekvő volt hogy a saját naptárukat használjam. A jó tuljadonsága az appnak, hogy rezeg, csipog és jelzi, hogy fél óra múlva dolgom van. Az új események naptárba történő felvitelét is hamar meg lehet szokni. Sőt, beállítottam, hogy minden reggel kapjam meg emailben az aznapi teendőket, így a reggeli meditáció után-alatt-előtt meg is tudom nézni mi a napirend. Ezekhez az eseményekhez lokációt és jegyzetet is lehet adni. Színek meghatározásával pedig jelezheted a fontosságát. A telefon pedig csak csipog és csipog és csipog......

4. Előkészítés

Előző este végy erőt magadon és készítsd össze másnapra a dolgaidat. Így nem reggel kell vele kapkodnod és nagy valószínűséggel nem felejtesz semmit otthon.

5. Elő-tervezés

Ha tudod, hogy nagyobb projekt előtt állsz, azt bontsd fel részegységekre. Ezeket naplózd magadnak, hogy melyik nap, mikor és melyik részt csinálod meg. Így nem lesz olyan megterhelő mintha egyben kellene letudnod a dolgod, és valószínű kapkodni sem fogsz. Tulajdonképpen hasonlít az 1. ponthoz, ám itt ezt előre szabod meg, nem pedig a már meglévő problémát orvosolod vele. 

Remélem hasznos tippeket tudtam adni, és némiképp egyszerűsíti a mindennapjaid. Ne aggódj, ha nem megy flottul minden az elején. Természetesen ez is egyfajta életmódváltás, így ehhez is idő kell amíg hozzászoksz. Légy türelmes és meglátod minden elrendeződik!


Ha pedig valami klassz designra, grafikára, fotóra, videóra, hanganyagra vagy bármi egyébre volna szükséged, ne felejts el szétnézni a peterteszary.com címen található weboldalamon.

Post a Comment

Post a Comment (0)

Previous Post Next Post