Header AD

Open Source megoldások nyomában...



Az előző posztomban írtam arról, hogy miként forgattam fel fenekestül az életem és a munkám önként és dalolva. Most pedig pro és kontra szeretnék beszélni az ehhez kapcsolódó kihívásokról. 

Milyen is váltani? A helyzet az, hogy nagyobb a füstje mint a lángja. Persze ezt embere válogatja a lényeg az, hogy akiben meg van az ambíció, hogy új dolgokat ismerjen meg, annak sokkal kisebb akadályt jelent ez. 

Aki a "mainstream" operációs rendszerek világából jön (mint én), az bizony bele van kényelmesedve abba, hogy mindenre van megoldás, melyért csak a kisujját kell nyújtania. Mert minden elérhető például Windowsra. Hiszen az egyik legnépszerűbb és legtöbbek által használt platform. Remélem senki nem ért félre, de ezt tényleg a kényelemről szól. Annyira megszoktuk már, hogy mi és hogyan működik, hogy nem merünk váltani. Azt hiszem sokáig én is ezért féltem váltani például Linuxra. 

A "mainstream" operációs rendszerek esetében mindig ott bujkál az emberben a félelem. Egyáltalán van-e valid licencem? ha nincs akkor képes leszek-e kifizetni, ha kifizettem és kijön egy újabb verzió, akkor hogyan és mennyiért válthatok? Tudok-e váltani? Mennyibe kerül? Túl sok mindent is akar az operációs rendszer. Például olyan dolgokat is telepít amire semmi szükség. Sorolhatnám.

Ezzel szemben a Linux rendszerek ingyenesek és tökéletesen kiszolgálnak minden igényt. Jómagam nem játszok a gépen így ezt a részét nem tudom teljes mellszélességgel vállalni, de alap esetben minden olyan szolgáltatást tartalmaz amire szükség lehet. 

Általában minden fizetős szolgáltatásnak van egy open source változata. ami vagy jó, vagy nem. Minden esetre nekem az a tapasztalatom, hogy eddig minden klappol. Sőt sokkal jobban is működik mint a régebbi (Windows) változat. De ezt még bővebben ki fogom fejteni. A lényeg az, hogy egy kis utánajárással egy stabil, ingyenes és gyors rendszert kapatunk, amit minden fenntartás nélkül kényelmesen használhatunk a mindennapokban. 

Nem volt könnyű, sok éjszakát töltöttem azzal, hogy egy-egy problémára megoldást találjak. Miként tehetem fel ezt a programot, milyen open source alternatívája van annak a software-nek, biztosan jó lesz az nekem? Hogyan fogom megtanulni kezelni? Mi lesz azokkal a munkafázisokkal amelyekre eddig Windowsos programokat használtam etc. 

Mióta lecseréltem a rendszert (minden gépen) sokkal nyugodtabban és hatékonyabban tudok dolgozni. Nincsenek felesleges körök és sok esetben az általam használt Ubuntu sokkal logikusabban működik mint bármi más. 

Nem kell félnem, hogy mi fog történni, mert mindenből open source eszközt használok, és/vagy megvettem korábban a licence-t és természetesen olyat választottam ami linuxra is portolva van.

Nos, én alapvetően weboldalak és webshopok építésével foglalkozom. Hogy miként sikerült áthidalnom az akadályokat és leküzdeni a kihívásokat, a következő posztokban gyakorlati oldalról is ismertetni fogom.

Ez a cikk azért sikerült most ilyen rövidre, mert a jövőben szeretnék más típusú kontentet is készíteni, ezért mostanában ha nem a munkám, akkor az vette el az időmet. Ezért utólag is elnézést kérek tőled, kedves Olvasó. És persze köszönöm, hogy olvasol. :)


Kép: pexels.com

Post a Comment

Post a Comment (0)

Previous Post Next Post