Header AD

5 + 1 tipp, hogy miért kelj korán!

Miért jó a korán kelés?


Mert ki korán kell....



Jómagam világ életemben lusta voltam. Utáltam korán kelni, sőt tinédzserként délig ki sem lehetett mozdítani az ágyból. Éjszakai bagolyként hajnalokig fent voltam. Ennek is megvan a varázsa, ezt nem vitatom. Megnézni a napfelkeltét, hazaérni a buliból amikor más dolgozni megy és még sorolhatnám. Aztán (ez nem általános érvényű) elkezd átalakulni az életmód. Nem csak a "munkás élet" miatt, hanem egy idő után igényli az ember a nyugalmat esténként. 

Nekem lehetőségem nyílt a munkahelyemen arra, hogy korábban járjak be dolgozni. Persze ezt megelőzően már voltak olyan állásaim, ahol kötelező jelleggel már napfelkelte előtt bent kellett lennem, de itt úgymond szabadon választhattam, hogy ha akarok, korábban is be tudok jönni. 

De miért jó ez? 

Nos, aki nem szereti az egész napot a munkahelyén tölteni, mert mondjuk ki akarja használni azt, hogy még látja a napfényt, annak például kiváló lehetőség lehet. Ha korábban kezdesz, korábban végzel. Ilyen egyszerű.

1. OK

Tehát egyrészt az szólt a korán kelés mellet, hogy munka után még van időm elmenni elintézni amit kell, így lesz a napomnak olyan része amelyet ügyes-bajos dolgaim elintézésére tudok fordítani, így mire más végez a munkával, addigra én a bevásárláson és a hivatali ügyeken, sőt esetenként még a főzésen is túl vagyok.


2. OK

A másik oka amiért szimpatikus volt a korán kelés, mert ilyenkor még csönd van. Igen, csönd van. Teljesen a magad ura vagy, nem sodor el az élet és a nyüzsgés folyama. 


3.OK

A harmadik ok pedig, hogy még friss az elméd, ami nagyon fontos főleg, ha kreatív munka tevékenységet folytatsz. Többször is tapasztaltam, hogy ha késő estig tipródtam egy problémán, sehogy sem tudtam megtalálni a megoldást. Viszont reggel, az előző este alatt ráfordított idő töredéke alatt megoldottam a feladatot. 

4.OK

A negyedik ok az "ÉN" idő. Mindenki rohan reggel, mert rányomott még a szundira, ezért egy fél óra csúszásban van magához képest. Ha hiszed ha nem, ha adsz időt magadnak, az nap közben többszörösen megtérül. Én rászánom az időt a reggeli tollászkodásra: Elolvasom az emaileket, üzeneteket, reggelizem, megtervezem a napot, átgondolom mi a napirend, sőt mostanában a reggeli sportolás gondolatát is dédelgetem magamban. 

5.OK

Az ötödik ok a nap tervezése. Ha tudod mi fog történni az nap, át tudod gondolni mire lesz szükséged. Meg tudod magadban tervezni. Sőt még jobb ha az általam korábban ajánlott naptár módszert használod amiről ITT olvashatsz. Már reggel összeírod hogy aznap mit fogsz csinálni. Meg tudod tervezni a napodat. Ez hasznos, mert reggel még higgadt, "lassú" fejjel tudod végigvenni, hogy mire lehet szükséged a nap folyamán. Egy eszköz, papírok ami kelleni fog az ügyintézéshez. Az ajánlott szelvényt elrakni, hogy ha mész a postára, akkor ne ott kezd el a káromkodást amiért reggel nem csúsztattad a táskádba.

6.OK (Bónusz)

A hatodik és egyben bónusz pont pedig: láthatod a kollégáid nyúzott fejét, akikről pontosan tudod, hogy azért ilyen csapzottak, mert ők bizony többször is megnyomták a szundit és abszolút nem készültek fel a napra.



Remélem hasznosnak találod a cikkben foglaltakat. Ha tetszett és úgy gondolod másnak jót tenne ha elolvasná ezt a cikket akkor oszd meg vele. Az is lehet, hogy hálás lesz. Egyébként pedig ne feledkezz el feliratkozni a hírlevelemre, hogy ne maradj le egy cikkről sem.

Ha pedig Weboldalra, webdesignra, grafikára vagy marketinggel kapcsolatos tippekre volna szükséged, akkor nézd meg a weboldalam, vagy keress meg: peterteszary.com

De esetleg olyat is lehet, hogy követsz a Facebook-on, Instán vagy a Twitteren

4 Comments

Post a Comment

Post a Comment

Previous Post Next Post