Header AD

AntiSocial - Egy antiszociális app


 
- Semmire sincs időm...
- Persze mert állandóan a telefonod nyomkodod...

Gondolom sokak számára ismerős ez a párbeszéd. Nem véletlen. Hiszen ahogyan az életünk is felgyorsult, úgy mi is egy "magasabb szintre" emeltük a közösségi életünket. Ami tulajdonképpen azt jelenti, hogy lejjebb adtuk a másokkal történő kommunikáció minőségét. Régebben még találkoztunk és közös programokat szerveztünk. Ma már rengeteg ismerősünkkel, barátunkkal csak online kommunikálunk. Ennek oka egyrészt a távolság, hiszen mindenki szerte-szét utazik a világban, illetve kényelmesebbé tette az online kommunikáció a kapcsolattartást. Az emberek többsége ma már ezen a csatornán, csatornákon beszélget a másikkal. Nincs is ezzel semmi gond, ám az emberek Meg is elégednek ezzel a kommunikációs formával és annak tartalombeli minőségével. Egyre kevesebb már a mélyreható komoly eszmecsere, helyette a sekélyes rövid chatek vették át az uralmat. Tisztelet a kivételnek ezek az új tendenciák, a riasztó pedig az az egészben, hogy a jövő generációi majd ezt veszik alapvető kommunikációs formának, és az ehhez fűződő sekélyes etikettet veszik majd alapul. 


Félretéve az ijesztő jövőképet. Miután magamon is észrevettem hasonló tendenciákat, gondoltam, hogy egyfajta kutatást végzek magamon, hogy én mit és miként használok az online élet eszköztárából. Nos, első körben kerestem egy applikációt amely azt vizsgálja mennyi időt töltök a különböző applikációk használatával, és mivel a legtöbbet a telefonon keresztül érintkezek az online világgal egy mobil applikációt kerestem erre a célra:


Az Antisocial nevű appot kezdtem használni, amely arra hivatott, hogy monitorozza a felhasználói szokásokat, azon belül is az egy-egy applikációval töltött időt. Egy hónapos használat után arra jutottam, hogy nem vagyok teljesen reménytelen. Annál is inkább, mert tudatosan elkezdtem kevesebbet használni a social oldalakat, holott ez a munkám része is. Az alábbi képek mutatják:

  

Nos, amint az adatok is mutatják, azért nem vagyok olyan elvetemült mobil app használó. Minden esetre érdekes látni, hogy másokkal szemben mennyire keveset használok közösségi alkalmazásokat. Ez egyszerre rossz és jó is. A lényeges észrevétel az egészben, hogy a tudatosságnak köszönhetően sokkal több időm marad a valós emberi kapcsolatokra. A lényeg, hogy ti is próbáljátok ki az applikációt, mert érdekes végeredményeket mutathat egy rövid kísérlet. Nem fogjátok megbánni és hátha ezentúl ti is tudatosan fogtok netezni annak fényében, mennyi időt "fecsérlünk" el azzal, hogy mások életét nézzük ahelyett, hogy a sajátunkat élnénk.


Nálam az app:



Remélem hasznosnak találod a cikkben foglaltakat. Ha tetszett és úgy gondolod másnak jót tenne ha elolvasná ezt a cikket akkor oszd meg vele. Az is lehet, hogy hálás lesz. Egyébként pedig ne feledkezz el feliratkozni a hírlevelemre, hogy ne maradj le egy cikkről sem.

Ha pedig Weboldalra, webdesignra, grafikára vagy marketinggel kapcsolatos tippekre volna szükséged, akkor nézd meg a weboldalam, vagy keress meg: peterteszary.com

De esetleg olyat is lehet, hogy követsz a Facebook-on, Instán vagy a Twitteren

Post a Comment

Post a Comment (0)

Previous Post Next Post